Sunday, November 11, 2012

TRIP RIDE KE TERENGGANU

Salam Kengkawan...

pada minggu lepas 4,5&6 aku dan kengkawan ride motor ke Terengganu....hehe 'mem besar' biasalah bising ckit coz aku baru jer bercuti ke Gangzhou, nie nak cuti lagi..naik moto plak tu...nielah adalah ride aku yang jauh selain ke Johor awal tahun aritu...

aku bertolak pada 4/11/12 tu..aku dah siap2 jam 10pg tp biasalah..bab menunggu nie mmg ada...ride bermula jam 11 pg...ride bermula dari Taiping dan ikut jalan lama iaitu Grik..bukit bunga dan terus ke Kuala Terengganu..perjalanan kali nie mkn masa l/kurang 8 jam...jarak perjalanan antara 480km...perjalanan mmg penat dengan banyak kali berhenti isi minyak dan isi tank perut..hahaha

kerap juga benti coz nak seting set walkie talkie yang baru kitaorg beli di GangZhou....penat nak seting Vox set dimana kami tak perlu tekan untuk bercakap hanya cakap dan geng2 lain leh dengar tetapi masalah nak seting dia coz ianya sgt sensetif dengan bunyi...member bingit telinga time geng lain tengah "tarik minyak" denga bunyi exzos yg bising...so far perjalanan mmg enjoy...

apa pun ride kali aku berujan...kasut masuk air coz pakai kasut biasa jer...malas nak tukar2 kasut..azab dia kasut basah....

layan pic....