Sunday, November 6, 2011

TEKNIK BELI EMAS LELONG

Salam Aidil Adha

Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua ahli Team OD..syok yer korang dapat beraya bersama mak ayah abg kakak...aku cam biasalah masih kerja di peratauan...pagi2 raya nie aku terasa nak bagi TIP berguna sementara tunggu 'mem' gosok baju raya aku..hehehe

perkara nie mmg dah lama kita tahu, atau kita sebenarnya tak sedar...ianya nampak mcm perkara kecil tetapi kesannya amat besar...ramai org juga boleh jadi kaya kerana benda nie, mmg ramai akan sorokkan perkara nie kerana apa !!!! kerana takut org ramai tahu apa yang dia tahu sebenarnya....benda apa????

EMAS...

semua orang tahu pasal emas..dan aku agak dah ramai ahli team OD sedar akan pelaburan ini...
bila dah lama kita 'main' emas kita akan sedar bahawa emas ini tidak ada nilai 2 gred or second hand..nilai dia adalah tetap sama yang menilai emas murah adalah kedai Emas...

so adakah kita perlu beli emas baru jer untuk menjaga kualiti emas tu dan harga tidak akan jatuh...sebenarnya harga emas baru dan emas lama adalah sama jer..tak percaya TRY pergi Ar-Rahnu...adakah Ar-Rahnu akan nilai emas baru harga lain dan emas lama harga lain pinjaman dia ????

ok kat cnie aku nak kongsi TIP apa yg aku tahu dan ramai tahu tapi taknak kongsi....
sekarang telah ada wujud group emas di FB mcm HatiEmas, barang kemas baru, barang kemas terpakai dan mcm2 lagi yg menawarkan harga menarik...tp aku nak cita

EMAS LELONG AR-RAHNU BANK RAKYAT

 
klu saper yg biasa pergi ke Ar-Rahnu Bank rakyat diorg akan biasa lelong emas pada minggu ke-3 (ikutlah pd bank). mmg klu kita lihat barang memang banyak TETAPI dalam kepala kita nie kita hanya nak beli EMAS lelong 916 sahaja..Betul tak ????
sebenarnya emas 875 dan 835 yang pihak Ar-Rahnu pamerkan itu adalah EMAS 916 ....betul ker??? kenapa pihak bank nak downgred...

biasalah nama pun bank...korang jgn marah plak..bagaimana pihak bank nak kurangkan lagi nilai pinjaman kita adalah dengan menilai rendah emas 916 kita menjadi 835 atau 875...klu emas 916 sekarang 186/g..nilai emas 875 = 178/g..so kat situ jer bank dah untung....

apa yg aku tahu pihak Ar-Rahnu mmg akan buat Downgred pada emas yang kita pajak, melain kita kenal banker tu...kebanyakan emas aku pun kena dowgred jugak..


aku lihat mmg ramai tokey2 besar akan amik borang dalam kuatiti yg banyak untuk masuk bid emas Ar-rahnu B/Rakyat kerana mereka dah tahu emas tersebut adalah emas 916..bijak..bijak...

So kengkawan apa lagi...mari kita beli emas 875 tersebut...sebelum org lagi ramai tahu korang standby duit dulu..hahaha

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA...