Friday, April 13, 2012

PROJEK RUMAH LELONG,TANAH DAN IKAN KELI

Salam Kengkawan

aku rasa mcm2 projek dalam kepala aku tuk tahun 2012 nie. banyak sumber aku cari dan kaji.. melalui internet or tanya otai2. nie semua pasal azam 2012 aku tu...

baru2 nie aku berangan nak beli umah lelong dan aku balik JB naik moto jer tp lepas tgk umah aku rasa umah tu tak sesuai tuk invest kerana perlu buat renovation yg banyak..klu korang nak tgk umah2 tu silalah ke post yang lepas tu...lepas tu aku tgk tanah pulak kat Trong Taiping, siap aku redah sungai ngan member aku tuk ke tanah tu yng berkeluasan 5 ekar lebih...harga tuan bagi dalam 150k..tp tanah tu perlu di bersihkan tuk tanam sawit or getah..

tup2... tak jadi plak coz aku dapat peluang beli ikan kelisa pulak..heheh..nantilah aku bukak post pasal projek ikan kelisa plak...nie pun baru balik dari amik ikan tu dan masuk kolam
jom tgk pic tanah yg aku gi tgk tu...


                                           geng kena tukar kasut but

                                    kaw tanah dalah atas bukit tu...

cerita ke dua plak...
Pada bulan akhir januari aritu aku ada perancangan tuk join biz ikan keli ngan member aku, so member aku mulakan dulu dan aku akan menyusul..aku tgk mmg busy ckit dari urusan beli benih ikan sampailah kerja2 angkut makanan palet ikan tu...jom tgk pic

                                  ( berguna jugak keta aku nie buat angkat anak ikan)



                                   rendamkan dulu sebelum lepaskan
                                     time lepaskan ikan....
                                               anak ikan yang di lepaskan...

selepas 2 bulan...April 2012





mmg menarik tgh hasil ikan sudah membesar...dalam jadual ikan boleh jual lagi 1 bulan lebih....lepas nie boleh aku buat pesta ikan bakar plak..klu kita tengok sekarang pasaran ikan kelisa semakin sedikit dan permintaan semakin tinggi dan harga ikan keli pun dah melambung tinggi...

klu tgk kat tesco harga ikan hidup RM 5.99 perkg dan yang dah siap siang harga RM 7.99 perkg...harap projek nie menjadi....