Saturday, April 9, 2011

LELONGAN AWAM - TANAH

Salam kengkawan

lama sungguh aku tak open cita pasal hartanah nie,yerlah nak open pun segan aku coz ramai lagi otai boleh cita pasal hartanah nie mcm
tuan Bri, Zaidi ismail..asyik cita pasal Emas..Silver...pasal pelaburan ikan, cicak tokek..

o.k..klu ikutkan azam aku tahun nie..aku telah capai beberapa perkara tahun nie dan ada azam yang masih di jalankan

kali nie aku bakal masuk lelongan awam lagi tahun nie bagi memenuhi azam aku tahun nie yang nombor
5 tu


ya aku berangan nak beli tanah lelong jika tak 'call off' last minute..apa yang aku rancang adalah pada bulan 10 tp disebabkan offer lelong yang amat menarik dan lokasi pun menarik aku kena rebut cepat tanah tu...

lokasi lelongan: rahsia ( kang beritahu sebelum lelong korang serbu plak..heheh)
keluasan: 3 ekar
jarak ke pekan : dalam 8 kilometer
jarak tanah ke jalan besar: 500- 800 meter
jenis tanah: pertanian
keadaan tanah: dah ada pokok getah yang di anggarkan usia 2 tahun
Harga : rahsia jugak
MV : 60k  30k-40k
tarikh lelong: minggu depan

apa pun aku harap rezeki aku adalah untuk dapatkan tanah nie walaupun cita2 aku nakkan 5 ekar..tp 3 ekar pun jadilah..
klu betul2 kiraan aku..3 ekar nie anggaran ada 600 pokok getah...lagi 2 tahun bolehlah aku amik hasil..getah mahal sekarang iaitu cecah RM 8 kg..
aku tgk sekarang org nak pajak pokok getah pun paling murah mau RM 500- 1k seekar..
tp aku tak pastilah itu mahal atau murah..

apapun aku akan update pasal lelongan tu..sama ada aku berjaya bid atau tak..


UPDATE: lelongan tanah awam