Tuesday, March 29, 2011

MASALAH HANYA BOLEH 2 CC SAHAJA

salam kengkawan

sekarang nie ramai mengeluh dan ramai jugak yang tanya aku pasal CC..mcmlah aku nie banker..hahaha
aku tahu ramai takut sebab untuk gunakan TEKNIK OD+ASB+CC tu kita amat perlukan CC dan klu geng yang mmg dah ada limit CC sampai 10k-15k mmg tak ada masalah...tp nie pada geng yang hanya ada 2 CC tp limit tak sampai langsung 10k...

sila rujuk link dari Bank Negara Malaysia disini

Arinie aku berkesempatan ke BNM P/Pinang kerana ada kerja dan sambil2 aku terus ke tingkat 3 dan semak aku punya CCRIS...
sambil2 tu jugak aku ada tanya kepada pegawai BNM tu pasal syarat baru dari BNM pasal CC tu dan aku tanyalah aku nie ada 4 CC..so camner adakah aku wajib pilih 2 CC jer...
jawapan banker BNM : TIDAK PERLU..teruskan yang WAJIB adalah pemohon baru sahaja...
aku tanya lagi..tp dalam website BNM kata camtu...
jawapan banker BNM : tu adalah langkah untuk mengurangkan CC pelanggan sedia ada sahaja dan jadikan 2 sahaja...klu saudara tak nak 'matikan' memang pihak bank tidak boleh buat apa-apa.
itu adalah jawapan dari pihak BNM P/Pinang..so kesimpulannya siapa yang dah ada lebih dari 2 CC tiada masalah untuk terminate...pihak bank sahkan ianya hanya kepada pelanggan baru sahaja....
klulah perkara nie terjadi iaitu hanya boleh 2 CC sahaja yang boleh...jgnlah risau..limit CC tu boleh di naikan setelah ko guna setahun...

tp geng jgnlah ikut sgt 100% xsident aku nie..klu boleh korang pun tolongkan confirmkan dari BNM KL tu...mybe ianya hanya pendapat banker BNM P/Pinang sahaja..saper tahu..

apa lagi 1 benda aku nak cita nie...lupa plak...kacau tul si Flr Frs nie...hahahaha
haa baru aku ingat lepas aku belek2 baca semula post nie..pasal CRRIS..
sebelum nie ramai duk cita pasal PAJAKAN EMAS kat AGRO/B.RAKYAT masuk CCRIS dan lepas aku tgk list CCRIS aku memang betullah cakap2 bloger2 pasal perkara nie...
pajakan emas yang kita rempit tu mmg masuk dalam CCRIS...
tp banker kata tak ada masalah coz ianya bersandar..aku lupa pasal kod dia...memang ada nyatakan yang pinjaman itu ada bercagar...
nantilah aku update dalam blog team OD

open 2 komen