Sunday, July 4, 2010

2.MASIH ADA JALAN KELUAR KLU TAK PAKAI OD

salam kengkawan

pihak bank masih senyap jer pasal syarat baru dari PNB dan aku sendiri dah beberapa kali gi ke RHB dan tanya apakah syarat terbaru dan jawapan yang aku dapat adalah perlukan daftar niaga(SSM)..tu sajer diorg tahu..yang lain pasal berapakah interest bagi syarikat, berapa % boleh dapat dari sijil yg dicagarkan..dan tambahan mereka buat masa nie tak buat OD by syarikat..sabor jerlah

TEKNIK OD+ASB+CC

pada aku teknik nie still boleh di gunakan walaupun ko tidak ada OD lagi..pada newbie dan geng yang dah jumpa aku tp tak sempat buat OD ko angaplah tak ada rezeki nak guna OD

so camner nak buat?

nie adalah cadangan aku dan aku rasa ianya berguna sebagai langkah baru

andaikan ko dah ada cash 30k ( jadikan sebagai modal )

masukkan dalam ASW/ASB dan jgn buat sijil (sijil pun dah tak boleh buat tuk ASW)
ko andaikan ASW/ASB nie sebagai OD..dan runninglah mcm biasa, jgn kepala ko disempitkan pasal rugi tak dapat dividen.

pakailah teknik OD+ASB+CC mcm biasa, cuma ko ubah ckit jadi:-

ASW/ASB+ASB+CC
gunakan cara sama,
1) teknik gandaan CA CC
2) teknik bayar 1/2 CC
3) teknik bertahan
4) teknik BT jika perlu

mmg la ko akan rasa berbeza guna OD dengan cara 'baru' aku nie, dividen ASB tak dapat secara automatik mcm guna OD..tapi cara nie ko 'sakit' pada tahun pertama sahaja tahun ke dua ko dah ada saving tetap dalam ASB dan dividen akan ko rasa pada tahun berikutnya..kena paham teknik OD+ASB+CC nie bukan di buat untuk kejar dividen ASB setiap tahun tetapi max saving dalam ASB..

duit 30k tadi ko gunalah sebagai platform dan ko rolling duit sepertimana yang telah di rancangkan..

mybe ada yang tidak paham coz tidak tahu teknik OD+ASB+CC sepenuhnya dan kepada yang dah join aku TT dan masih tersangkut jgn give up..
ko cuba buat planing balik guna ASW/ASB sebagai OD..

open 2 komen


Link Team OD