Saturday, July 3, 2010

1.TEKNIK OD+RUMAH PART 14

Salam kengkawan

Kita sambung pasal rumah lelong nie..ok post lepas kita sembang pasal jika kita gagal dalam lelongan dan juga apa kepentingan kontrak jualan..

Ok kita sambung..
lepas ko dah pegang kontrak jualan apa yang perlu ko buat..Selepas ko dapat kontrak jualan tu..

Pada akulah apa pun selepas ko menang dalam ‘pertempuran’ bidding ko kenalah bg reward tuk diri ko tu..heheh apa dia????

Yolah ko dah menang ko gi makan sedap2 ckit, selebrat kemenangan ko dapat umah dengan org tersayang..hehehe sambil ko tunjuklah kontrak jualan kat si dia tu..hahaha
Apa pun cara selebrat ikut gaya kolah..ko lantak makanlah sampai puas hati..
SELESAI....sesi reward dah selesai

Esoknya, ko boleh uruskan urusan seterusnya..ko mesti gerak cepat uruskan benda nie..

LANGKAH 1
Aku rasa paling penting ko kena tgk POS dalam kontrak jualan betul2 berapa hari mereka bagi tuk selesaikan bayaran baki harga rumah tu...

biasanya aku tgk bank pelelong akan beri masa 120 hari lah, tp ada juga yang bagi masa 90 hari jer..so nasihat aku ko tgk betul2 dan ambil tindakan segera

Ehh!! tadi cakap kena selesaikan baki harga umah dalam masa 120 hari? Ehh kena settle cash ker???
Mmg ko kena settle cash bro dengan bank pelelong..hehe saspen jer, tp dengan cara ko aplly lah housing loan.

Aku rasa post sebelum2 nie aku ada suruh ko buat ‘shoping window’ kat bank tuk tahu latest offer dari diorg..

so sekarang ko tak payahlah teragak2 nak pilih bank maner..takkan ko nak servey lagi sekali..buang masa bro ingat ko kena settle dalam masa 120 hari..tgk maner offer yang bagus dari segi interest dan tempoh pinjaman, klu boleh amik tempoh pinjaman yang paling panjang...

Aku boleh sugest ko tgk offer dari
1) HSBC smart home
2) CIMB flaxi home
3) Ambank
4) Bank islam
5) etc

Apa pun pasal housing loan nie ko leh baca kat post 72.

Wah panjangnye aku membebel..ok lah aku terpaksa cut separuh post nie coz panjang sangat..nantikan post seterusnya iaitu langkah 2 pasal laywer dan seterusnya...
Layanzzzz



Open 2 komen


Link Team OD