Monday, May 31, 2010

24.TT BERSAMA 5 GENG TEAM OD PADA 30/5/2010

Salam kengkawan

Semalam aku TT ngan geng2 kita iaitu zafarul dari tanjung malim dan geng2 Team LHDN sidi, idrus, irfan dan andiwara junior..mula dari jam 4 ptg hingga 7 ptg

Banyak ilmu yang dibincangkan semalam..
zafarul adalah new comer dalam OD nie..dan yang lain tu kira dah ada OD dan telah main teknik OD+ASB+CC.

Walaupun zafarul baru tp dia dah ready dah ilmu2 OD so tak susah nak ajar...

Mcm biasalah aku ajar TEKNIK OD+ASB+CC dari part 1 hingga part 5..(ms TT)
Zafarul amat risau gak coz belanja dia sekarang bergantung pada CC kerana gaji kadang2 cukup kadang over budget..so zafarul di cadangkan buat teknik OD+ASB+CC dan loan ASB sedia ada.

Zafarul ( tidak detail )
Gaji bersih RM 3,000 (gabung 2 gaji )
Belanja RM 1,500 ( utiliti +etc )
Kereta RM 366
Loan asb RM 350

Gandan CA CC RM 1,300

SAVING ASB RM 2,500

So zafarul boleh saving RM 2,500 SEBULAN dengan gunakan teknik OD+ASB+CC
Dengan gandaan CA CC RM 1,300..

mybe setahun zafarul boleh saving dalam 20k hingga 30k..heheh kalah dividen ASB

apa pun gud luck zafarul..jgn give up tuk buat OD tu...

Manakala geng lain dah start buat teknik OD+ASB+CC dan saving 4 angka sebulan..kami hanya bincangkan advance ajer..

Aku pun kadang2 risau jugak ramai geng2 kita terlalu banyak teknik yang hendak digunakan tanpa pikir dulu kesan 6 bulan ke hadapan.

Mcm aku aku hanya gunakan 3 teknik sahaja iaitu
1) Teknik OD+ASB+CC
2) OD+Loan Easy RHB
3) OD + rumah lelong

Buat setakat nie aku hanya 3 nie sahaja yang aku betul2 fokus..bukan dalam ms setahun tp bertahun2..so pikir dulu kesannya barulah join teknik lain..

Open 2 komen

Link Team OD