Thursday, May 20, 2010

14.TEKNIK OD+RUMAH PART 2 (BELI UMAH DAPAT DUIT)

Salam kengkawan

Heheh..susah aku nak bercerita sebenarnya..lebih baik ada soalan aku jawab jer apa yang korang tak faham…apa pun layan jer penulisan ayat2 aku nie

sebenarnya teknik nie simple jar

OD+RUMAH


iaitu korang gunakan duit OD tuk bayar deposit umah tu...
bukan bayar lamsum umah tu pakai OD..hehe..tp klu OD dah 200k tak ada masalah..beli jer 3@4 biji cash

aku tahu ramai yang mengidam umah lebih dari 1..mcm aku sekarang..klu boleh nak beli kat setiap negeri dalam malaysia nie...

tp nak beli umah nie kenalah ada teknik yang betul dan pengetahuan ckit jgn main redah jer…

Kat cnie kita nak belajar teknik camner kita beli rumah tapi ada ‘untung' lagi dapat duit cash $$$$$$$$$

jawapannya……..

BELI RUMAH BAWAH DARI MV
Ok nie adalah jika ko beli umah bawah dari market Value (MV)..

Contoh
harga MV adalah RM 80,000
ko beli hanya dengan harga RM 65,000
Ko untung RM 15,000

Pikirkan kejap…emmm untung2 klu ada org jual murah camtu…

Kat post nie aku lebih fokuskan ko fikir camner nak beli umah bawah harga market value(MV)

Nie adalah penting…

Contoh lagi...

Adaikan ko dapat beli umah dengan harga 65k harga MV 80k..=15k

So ko leh refinance umah tu balik (still atas nama ko) dan dapat duit cash 15k tersebut..BELI UMAH DAPAT DUIT..
So duit 15k tu belilah 1 lagi umah..heheh korang dah Berjaya beli 2 biji umah…so repeat jer step tu..cr umah yang bawah market value(MV)..

Emmm abis lepas nie kenalah bayar 2 bijik umah…

mana nak korek..pakai OD ker bayar bulan2 tu…heheh korang nie memang 'bikin orang panas'...ingat tak post aku sebelum nie..umah yg ko beli tu sewakan lah..hahahah

$$$$$$ lagi

Malas aku nak layan klu ko Tanya aku lagi lepas nie..hehe

Rumah2 bawah market value nie boleh di beli lalui

1) Dari sub-sale
2) Dari owner yang terdesak nak guna duit
3) Rumah lelong
4) Etc (janji dapat MV)

Dalam pemilihan membeli umah nie korang kena tahu 2 perkara yang paling aku titik berat iaitu:-
1) Lokasi rumah yang korang nak beli
2) Harga bawah MV

Kita layan post akan datang..aku abis idea



Opwn 2 komen

Link Team OD