Wednesday, May 19, 2010

13.TEKNIK OD+RUMAH PART 1

Salam kengkawan..

Kita panaskan lagi forum nie ngan pelbagai teknik

1) teknik OD+OD+ASB
2) teknik CC
3) teknik loan ASB
4) teknik emas
5) teknik rumah

layanzzz..so kita layan teknik nie plak

Apabila korang rasa dah kukuh dalam permainan OD nie apa kata kita beralih ke miliki hartanah pula..

Kenapa aku nak cita pula pasal rumah nie.. Kat cnie aku hanya ingin kongsi post nie tuk beri pandangan dan sher apa yang aku tahu klu salah sama2 kita tegur menegur antara satu sama lain coz aku pun tak banyak umah lagi..Cuma klu boleh aku nak detailkan step2 camner nak beli rumah lelong yang hangat dipasaran sekarang mcm pisang goreng..

Mybe korang ada terpikir jugak macam aku pikirkan nie iaitu dengan adanya rumah kita boleh sewakan kat orang lain..

Ya, itulah tindakan yang aku buat sekarang..kita leh dapat lebihan income tersebut dan masukkan dalam OD..

Atleast kita ada site income dan boleh kecilkan OD dan juga OD akan bertambah setiap bulan…

Contoh

Bayaran Bulanan(bank) – RM 230
Sewakan – RM 500
Maintanent – RM 50

Jumlah = 500 – 230 -50 = 220( bersih)

So kat cnie kita ada income RM 220 setelah sewa bulanan tu tenant yang ‘tolong’ bayarkan..

So apa lagi 220 tu masuklah dalam OD..

Ramai terpikir cara nie…hehe korang mesti piker aku nie bengong coz cara nie dari dulu orang praktikkan Cuma 'KLU ADA DUIT BANYAK ' sudah pasti ko akan beli 2@3 biji umah..

Tp persoalannya bilakah duit ‘banyak tu nak muncul’

Sebenarnya ada caranya dan inilah yang kita hendak bincangkan di sini..

Mari kita serius dalam perbincangan nie..

1) Camner kita nak beli rumah bawah dari Market value (MV)
2) Camner nak kuarkan modal beli rumah hanya dengan modal yang minimum iaitu bawah 5k atau 2k ( boleh ker??)
3) Camner nak tentukan bila beli nanti ada penyewa??
4) Camner nak beli umah lagi 1..heheheh dah tamak dah ko nie…

Sebenarnya aku nak sembang ngan korang pasal rumah lelong…

Ramai yang terpikir sebelum nie rumah lelong nie kena ada modal tinggi jawapannya SALAH

dan ada yang terpikir kena bayar cash ‘selepuk’ rumah tu jawapannya adalah SALAH jugak..

sebenarnya rumah lelong nie kita boleh buat housing loan jugak…
mcm beli rumah sub-sale ataupun rumah terus dari pemaju…

Cuma beli rumah lelong nie ada syarat tertentu..nanti kita sembangkan lebih lanjut..

Klu kita serius kita boleh beli rumah lebih dari 10 bijik hanya gunakan OD..contohnya dah ada sekarang dan ianya tak mustahil sekarang…anak melayu kita jugak…ada dekat 40 bijik umah dalam masa 5 tahun jer..

aku pun nak tiru mcm diaorang tu..tp aku target kecik jer.. dalam 15 tahun akan datang aku nak ada 20 bijik umah dan cash 400k..heheh boleh ker???? ckit jer tu..mybe aku akan cut jadikan 10 tahun jerr..ins'llah

So otai2 rumah lelong bleh perturunkan ilmu2 korang kat cnie..



open 2 komen

Link Team OD