Thursday, October 27, 2011

UPDATE: TEKNIK OD+ASB+CC

Salam kengkawan

lama sungguh aku tak UPDATE pasal Ebook aku....sedar tak sedar dah setahun pengeluaran Ebook aku tu dan sehingga hari masih ramai yang berminat membelinya..TQ guy...

dalam Team Ebook teknik OD+ASB+CC aku ada utarakan soalan berupa ujian lah....di sana aku cuma menguji tahap pemahaman ahli team dalam EBOOK keluaran aku tu..dan aku dapati mmg ramai yang keliru
dan aku merasakan TT jugalah yang amat berguna kerana direct soalan kepada aku....

apa soalam dia ?????

ANDA MEMPUNYAI LIMIT CC 15k DAN DIVIDEN ASB TAHUN BERKENAAN HANYA RM 7,000, APAKAH TEKNIK YANG SESUAI...

Statistik jawapan yang aku perolehi mmg ramai menjawab gunakan TEKNIK GANDAAN + TEKNIK BERTAHAN tetapi ada jugak yang menjawab gunakan TEKNIK GANDAAN SAHAJA...

so di sini aku dapati masih ada yang kurang faham/keliru....ker tak faham soalan....

di sini perlu aku ingatkan para pengikut teknik OD+ASB+CC...
walaupun ko ada 40k limit CC...tidak semestinya ko LAYAK gunakan teknik Gandaan sahaja...


kenapa???
ini kerana dalam teknik ini kita melihat BERAPA DIVIDEN ASB ko tahun tersebut...
jika dividen ASB boleh dapat 15k...mmg tiada masalah ko pakai teknik berganda sahaja....

TETAPI
jika dividen ASB ko hanya 8k..ko tak layak guna teknik bertahan sepenuhnya setahun...ko kena gunakan teknik gandaan + teknik bertahan

SEBAB
dengan dividen ASB tersebut kita akan gunakan utuk MEMBAYAR CC akhir pada Disember...

harap korang jangan keliru dan tamak nak saving sahaja....