Saturday, July 9, 2011

PERHIMPUNAN HARAM BERSIH

Salam kengkawan

hari ini dalam sejarah lagi.. 9/7/2011 malaysia jadi kecoh lagi...orang ramai terutama MELAYU nie pergi ke KL semata-mata nak join perhimpunan haram bersih kononnya untuk sampaikan suara rakyat pada kerajaan melalui perhimpunan jalanan mcm korang lihat kat TV dan dalam youtube..klu korang susah cari dalam youtube ko taip jer BERSIH atau perhimpunan bersih..confirm jumpa punya..tak pun gilah malaysiakini yang aku lihat dia update setiap pergerakan perhimpunan haram tu dan siap ada video lagi..

Pihak polis bukan tak bagi amaran awal bahawa perhimpunan tu adalah HARAM tp kenapalah ramai jugak yang tentang undang2..bila kena tin pemedih mata kata polis jahat sajer nak kasi kena kepala diorg...lain kali pakai helmet masa hadiri perhimpunan tak pun pakai topi besbol...bila kena tangkap persoal mana keamanan..mana keadilan...mangsa kena maki adalah pihak polis yang buat kerja untuk cegah daripada berlaku rusuhan besar...
apapun aku mmg ucapkan tahniah kerana ahli2 bersih mmg berjaya buat perhimpunan tu....

aku tahu ramai orang yang sokong BERSIH aku pun tak salahkan korang yang fanatik pada politik..pada aku yang diamanahkan untuk jaga keamanan nie..aku lihat dari sudut KESELAMATAN..mmg mengundang bahaya dan melanggar Undang2 sendiri dan menyusahkan aku kena standby kerja dan cuti dibekukan, tp yang tu aku tak kisah coz aku dah biasa hadapi perkara nie....

apa pun kengkawan itu luahan hati aku..terpulang pada fahaman korang plak...pada aku klu nak suarakan kehendak hati korang kenalah ikut saluran..dalam blog2 pun korang leh suarakan apa korang tak puas hati..
korang masuklah facebook ker...masuk blog2 famous ker..

oklah apa pun aku mintak maaf pada golongan yang tak sependapat ngan aku nie...

jom kita satu padu sesama MELAYU, kuatkan semangat MELAYU kita