Sunday, July 31, 2011

MENYAMBUT BULAN RAMADAN

Salam kengkawan
sebagai Admin Team OD aku mengucapkan Selamat menyambut bulan Ramadan kepada semua geng muslim dalam Team nie...sungguh cepat masa berlalu sekarang dan bila tiba bulan ramadan nie barulah kita teringat adalah setahun yang lalu kita nie cukup membuat amal ibadah...asal bulan ramadan jer baru terpikir tu semua...termasuklah aku sendiri...

jadi, sempena menyambut bulan ramadan tahun nie sama2 lah kita menjaga tatasusila dan bahasa jika dan memperbanyakan amalan ibadat kita...mybe time nielah kita kena kejar ganjaran yang dijanjikan oleh Allah....

teringat aku masa puasa zaman 'U" dulu..aku selalu buka puasa di Masjid UPM..sama2 rider ngan member bilik aku hafiz, jawa dan ramai lagi..jam 645 ptg jer aku terus gerak ke Masjid UPM, bukanlah kitaorg nie sengkek sgt nak buka di masjid tetapi suasana berbuka puasa yang aku tertarik..mula makan 3 biji kurma dan segelas air dan lepas tu terus tunaikan solat magrib dan lepas doa masing2 cabut amik pinggan amik lauk..hahah timelah seronok yg aku rasa, geng orang lama layan org muda mcm aku berbuka...mcm2 cita ada..ada juga dari kalangan dato', profesor join sekali berbuka....kelebihan tersembunyi berbuka puasa begini adalah aku dapat mengajar diri aku berjimat dari ke pasar ramadan..heheh klu aku ke pasar ramadan nie mmg RM 20 tu senang2 jer abis...

so sesiapa yang rasa nak bersedekah masa bulan ramadan tahun nie eloklah gi ke masjid dan sponser makanan untuk berbuka puasa...
.
sesi TT di hentikan buat sementara waktu sehingga menjelang shawal...