Tuesday, July 19, 2011

HARGA EMAS MELAMBUNG

Salam kengkawan..

mybe kenaikan harga emas dinantikan oleh semua pelabur emas...saper yang beli setahun sebelum ini akan dapat melihat kesannya kebaikan menyimpan Emas nie....

hari nie 18/7/2011 menyaksikan kenaikan harga emas secara konsisten dan dijangka harga emas akan naik lagi sehingga hujung tahun...adakah ini benar???? ini buatkan hati pemegang ketulan emas bergetar..heheh yerlah aku sebut harga emas akan naik hingga ujung tahun.....apa pun tu pendapat aku jer...kenaikan turun naik harga emas nie mmg tak boleh dijangka...aku kata akan naik tapi sebaliknya pulak nanti...apa pun dalam pelaburan perlu ada sikap berani...berani melabur..

mari kita lihat harga terkini dari Public Gold..
                                                                  ( klik untuk besarkan)

seronok tengok harga yang tinggi nie...


apapun masalah sekarang ianya tak boleh pajak lagi selain di PG sendiri tu pun untuk dealer sahaja...ada juga mencadangan tukarkan goldbar kepada rantai dari GCP atau mana2 pun janji oleh roling duit....pada aku betul jugak pandangan tu..kenapa nak simpan goldbar yang tidak boleh nak buat apa2...mmg betul simpan jer ianya akan naik dari tahun ke tahun tp klu kita boleh pajak mcm dulu, memang bagus...PAJAK EMAS TUKAR PADA WANG

pada aku Emas nie mcm sijil ASB ( PAJAK SIJIL ASB DAPAT WANG)...boleh pajak dan jadikan OD dan boleh gunakan kelebihan untuk jana income kita....biarlah pelaburan yang kita laburkan memberi pulangan berganda balik pada kita.....betul x kengkawan...heheh ayat tah apa2..korang layan jer lah...