Thursday, July 21, 2011

CARA LAIN: BAGAIMANA NAK ELAKAN DIKENAKAN CAJ INTEREST CC BERGANDA

Salam kengkawan

lama sungguh tak bukak new post dalam team OD nie..hehehe geng2 pun dah bosan baca post2 lama....tp tulah korang silap bro..dengan banyak membacalah dan ulangkaji lah kita makin dewasa dan maju....heheh

ok guy, arinie aku nak flash back pasal gambar kat atas tu...dulu ada geng kita offer pasal memiliki mesin swipe ini..tp tulah klu aku ada biz mmg aku amik jugak tp masalah aku tak ada biz....kat cnie bukan aku nak cita pasal biz..tp pasal tajuk aku arinie....

kepada pemegang CC dan pengguna CA CC kena ingat korang kena caj berganda iaitu
1) Caj Cash Advance fee
2) caj daily rest.

persoalannya bagaimana nak elakan kena caj berganda selain teknik dalam ebook aku tu....cara nie mmg agak susah tp boleh digunakan pada sesiapa yang ada kelebihan cara nie.

ok camnie....kita sedia maklum kebanyakan kedai ada mesin swipe CC nie...so pada geng2 yg selalu pertikaikan dgn aku pasal selain kad aku rekmen tu boleh ker gunakan dgn cara lain..ok kita still boleh gunakan CC tu ....

caranya:-
korang gi ke kedai yg korang kenal dan minta keluarkan wang pakai CC korang....klu boleh carilah kedai yg boleh bagi korang low interest dan biasanya dia akan minta 1% @ 2% sahaja...dan klu nasib baik 0%
sebenarnya kita swipe tu adalah untuk pembelian barang yang x wujud langsung cuma kita mintak wang sahaja....tp dalam resit akan tertera barangan yg ko belilah....so apa kelebihan cara nie?????

kelebihan dia adalah:-
1) ko tak ada dikenakan Caj CA CC...
2) tiada Caj Daily rest
3) klu lambat bayar interest mmg rendah...tak seperti buat CA CC
4) masa pun lebih panjang berbanding cara gunakan CA CC...5) mcm2 ada..( heheh apa lagi guy..korang pikirlah sendiri)

cara nie mmg susah ckit pada yg tiada kenalan yg gunakan mesin swipe nie...tp ianya mmg amat berguna pada pemilik CC selain BIMB, BSN, Al-Rajhi,HLE,dan B/Rakyat nie kerana dikenakan 5% mana lebih tinggi...