Wednesday, June 15, 2011

APA LAGI INCOME GOYANG KAKI

Salam kengkawan

sebelum nie aku ada bukak post pasal Dividen ASD yang telah diumumkan sebanyak 6.50% pada tahun 2011..ada geng berminat pada ayat aku iaitu income "goyang kaki"..bila aku baca balik post tu pun mmg syok ayat tu..heheh

tp persoalannya adakah kita sedar dimanakah ko simpan wang ko selama nie??
adakah masih ada yang amalkan sikap simpan wang bawah bantal..mmg tak ada masalah tp klu kita simpan dalam bank kita akan dapat pulangan yang berbaloi. jika simpan awal lagi untung coz kiraan compounding interest nya.lagi awal lagi banyak pulangan yang akan kita terima.

Antara pelaburan "goyang kaki" tahunan yang boleh di fikirkan adalah:-
  1. laburlah wang dalam ASB
  2. laburlah wang dalam ASW
  3. laburlah wang dalam ASN
  4. laburlah wang dalam ASD
  5. laburlah wang dalam KPF
  6. kekalkan labur dalam KWSP
  7. laburlah wang dalam Tabung Haji
  8. klu berani laburlah wang dalam Public Mutual
  9. laburlah wang dalam Hartanah -beli rumah dan sewakan
  10. etc ( yg dipikirkan baik )
rasanya tak perlu aku detailkan setiap list kat atas tu...

p/s:
apa pun jika kita berjaya penuhkan wang simpanan kita dalam list kat atas nie..aku jamin waktu pencen kita nanti mmg bermakna....