Saturday, December 4, 2010

2.KENAIKAN HARGA BARANGAN

Salam kengkawan

"Harga kenaikan masih dibawah paras yang masih rendah berbanding negara jiran seperti thailand"

biasalah ayat kat atas tu..kat media2 masa...aku pun naik bosan sebenarnya dengan kata2 camtu..aku tgk media dah tak ada backup suara hati rakyat..

tu adalah ayat yang pihak media selalu gunakan untuk pengumuman kenaikan harga barangan..memang hampeh, sepatutnya media nie kena dedahkan suara hati masyarakat mcm aku nie...klu aku dibagi peluang interview dan bg mic TV kat aku mmg aku nak cakap tak patut naikan harga..kerajaan mmg tak patut dera duit poket rakyat yg makin tipis..huh!!! memang hampeh...

hari nie ada pengumuman kenaikan harga Minyak yang pada aku melampau coz pada tahun nie jer dah baper kali naik..aku ingat 2 @ 3 hari lepas ada pengumuman kenaikan harga minyak RON 97...tup..tuppp minyak RON 95 plak naik 5 sen...aku baru jer bukak post sebelum nie (ubah gaya hidup).


memang ckit pada pandangan mata kasar...tetapi kenaikan bukan 1 tangki naik 5 sen tp kenaikan untuk 1 liter naik 5 sen...motor sekarang pun dah isi dekat 10- 15 liter..... berbanding tahun 1996 dulu baru RM 3 satu tangki...malas aku nak cita ko layan dalam blog aku plak
pasal minyak nie aku ada topic di blog aku

klik  >>>  UBAH GAYA HIDUP
layan...

sambung topic arinie..

lagi 1 pengumuman adalah harga gula naik 5 sen, klu tak silap..lepas nie mamak kedai naiklah Teh Tarik..mau lepas nie Teh Tarik ais mau RM 2 segelas....
kos TT kita pun lepas nie naik jugaklah...hahahah yerlah gula naik..air Teh Tarik dah RM 2...

klu korang perasan inflasi sekarang mmg tahap membimbangkan...apa pun korang kena hati2 berbelanja..kena berbelanja pada perkara yang penting dan jgn membazir..aku ingatkan ko dan diri aku jugak...

{ sorry dalam FB-Team OD bersepah coz aku tak boleh delate recent Activity,nanti aku update n kemaskan semula.

pada yang geng2 nak buat iklan tu, anda mmg tidak dilarang tetapi aku akan delate dalam masa 7 hari tanpa notis }

Open 2 komen

Link Team OD