Friday, August 13, 2010

4.SALAM RAMADHAN 2010

salam kengkawan

sementara aku tungu nak berbuka nie tergerak plak aku bukak post baru nie..
arinie dah 3 Ramadan maksudnya dah 3 hari kita berpuasa..aku ucapkan selamat berpuasa kepada semua kengkawan Team Overdraf..

dalam email aku ramai sgt tanya aku pasal teknik OD+ASB+CC dan juga ada tanya aku pasal cara lain selain Overdraf memandangkan OD sekarang amat susah nak aplly kena pending di PNB

cuma kat cnie aku boleh syorkan kepada geng2 nak nak buat juga..TANPA Overdraf..bagaimana????

caranya adalah dengan menukarkan OD kepada curent acc(mana2 bank)

sememangnya cara ini kelebihan Dividen ASB setiap tahun Tiada..tak macam OD..

tp

inilah langkah baru yang aku fikirkan dan aku rasa ianya dapat membantu ko..pada kengkawan yang dah give up tu..jgn putus asa...

bagaimana cara nak gunakan curent acc tu????
caranya adalah sama sahaja..korang anggapkan curent acc tu sebagai overdraf dan gunalah langkah ini dengan gunakan teknik2 yang kamu telah perolehi..

testimoni

ini kes aku buat tuk adik aku sendiri..
modal ada 25k
so aku suruh dia buat curent acc RHB 25k tersebut..
so aku gunakan curent Acc tadi sebagai OD dan aku gunakan teknik sama OD+ASB+CC
dan hasilnya..
gaji - 1400
belanja - 500
hutang belajar - 450
kereta - 170

teknik gandaan 600

saving ASB sebulan RM 1,400

adik aku leh saving 100% daripada gaji..sama mcm aku geng kita di Johor aritu leh saving 100% dari gaji bersih dia..

so aku bejaya gunakan teknik yang sama mcm gunakan OD..so pada aku mmg tak ada masalah jika OD nie tak ada..hanya kita sahaja kena faham tujuan kita iaitu SAVING..

oklah aku nak berbuka puasa nie..aku perlukan nasihat kengkawan lain atau otai tuk tegur adalah betul teknik aku nie..klu nak kondem pun aku terima...aku pun still belajar dan suka mencuba benda baru...

open 2 komen

Link Team OD