Saturday, June 26, 2010

18.MASALAH OD/ASB & OD/ASW, JOM CARI JALAN PENYELESAIANNYA.

salam kengkawan

aku rasa perlu aku buat post nie untuk kita sama2 bincangkan pasal 'isu' terbaru nie..

APAKAH LANGKAH MENCARI TOOL TERBARU


aku mulakan dengan 1 cadangan

walaupun OD/ASB dan OD/ASW dikenakan syarat untuk tubuhkan syarikat aku rasa tak ada masalah sebenarnya..kita boleh juga daftar perniagaan..tetapi sampai bila kita nak bergantung sahaja pada OD sedangkan ada jalan lain..

PL DARI BSN DENGAN BERCAGARKAN SIJIL ASB

cadangan aku adalah jika korang ada duit cash contoh dalam 30k..tukarkan ke bentuk sijil ASB ( proses sama mcm mohon OD ).

pergi ke BSN dan tunjukkan sijil ASB dan minta buat pinjaman dengan cagarkan sijil ASB..pihak BSN akan beri 90% dari nilai sijil ASB..cuma bab interest aku tak berapa pasti, mybe geng team OD boleh beri pandangan..

so, kita ibaratkan PL yg BSN bagi sebagai OD dan duit tu kita letak balik di ASB/ASW pada aku baik letak dalam ASB dan kita belanja mcm OD..

adakah ko pernah dengar benda nie??? klu pernah sila beri pandangan..

open 2 komen

Link Team OD