Saturday, June 26, 2010

17.TEKNIK OD+RUMAH PART 13

Salam kengkawan

Aku dapat rasakan betapa kecewanya perasaan korang coz PNB buat syarat baru iaitu untuk aplly OD/ASB dan OD/ASW kena ada syarikat.

tp jgn risau pada newbie aku dgr dari pihak bank sendiri yang mereka pun tidak setuju dan akan hantar surat bantahan pasal perkara ini, yerlah banker rasa kesannya jugak coz income disekat secara automatik..

so geng2 relax dulu..kita tunggu dalam masa sebulan nie..kita lupakan sementara dulu..apa pun kena ingat SABAR

Back 2 topic ( umah lelong )

Kali nie aku nak sembang ckit jer, memandangkan ‘mood’ bercampur2 sekarang..

Post lepas aku dah cita pasal apa ‘kontrak jualan’.

Kali nie aku nak cita pasal klu kita gagal semasa ‘bertempur’, sama ada umah tu call off ataupun kalah semasa bidding..adakah duit deposit kita hangus camtu jer???

Sebenarnya klu kita gagal dalam proses bider tu kita boleh tebus balik bank draff kita tu, bukannya hangus, klu hangus saper nak masuk lelong..cara untuk tuntut balik, kita kena gi ke bahagian pendaftar tu dan mintaklah balik bank draff kita..pihak pelelong akan serahkan semula bank draff tu.

Bagaimana nak tebus balik bank draff?

Nie pun senang jer, tp syaratnya ko kena pergi balik tempat ko buat bank draff tu..hanya kat ctu jer boleh cashkan semula wang ko, pastu pastikan org yg buat bank draff yg pergilah coz bank akan mintak I/C..klu tak silap aku boleh sebenarnya klu ko nak cashkan di mana2 tempat tapi banyak prosedur ko kena buat.



Open 2 komen


Link Team OD