Sunday, May 2, 2010

1.TARIKH SESUAI DUIT MASUK ASB

Salam kengkawan..

mungkin ada yang cakap apa penting tajuk nie..sebenarnya ianya AMAT PENTING bagi aku..

sebenarnya setiap urusan kita seperti:-
1) kuar duit OD
2) kuar duit Cash Advance CC
3) bayar CA CC
4) belanja bulanan
5) bayar kereta
6) bayar rumah
7) saving ASB
8) etc

semua senarai di atas sebenarnya perlu ada TARIKH yang tepat..korang kena SET betul2 bila pembayaran perlu di lakukan..

tp pada tajuk nie aku lebih fokus kepada..

BILAKAH TARIKH MASUKKAN DUIT SAVING DALAM ASB

mungkin ada yang tahu dan mungkin ada tak tahu..aku bagi ingat baliklah..

biasanya aku akan masukkan duit saving ASB aku pada tarikh 30@31 setiap ujung bulan dalam buku ASB..tp jika tarikh tersebut cuti kita masukkan awal ckit..
klu boleh ko masukkan duit saving ASB tu dari tarikh 24 hingga 31..
jgn sampai terlajak 1 hb..kenapa...

apa yang aku belajar sebelum ini sebabnya adalah dividen bulanan ASB akan dikira pada tarikh tersebut..jika pada tarikh 1 hb tak tak ada maknanyee...
lagi satu kita gunakan teknik 'jadi orang yang paling kedekut tuk kuarkan duit OD'..

mari kita bincangkan di sini pasal nie


Link Team OD