Saturday, September 3, 2011

PERANCANGAN INSURANS - part 3

Salam kengkawan

Mmg meriah betul tahun nie aku beraya..yerlah dapat balik Johor dan Negeri Sembilan sekali gus...dapatlah aku makan 2 resipi berbeza..kat Johor dengan ketupat, ayam masak kicap, sambal kacang, sayur lodeh dan sambal goreng..pehh!!!
lepas tu aku beraya plak kat N9.. makan lemang ngan rendang itik.. ada juga sup tulang..pehh!!!! gilooosss... banyak betul kolestrol tepu aku makan....

esok aku mula habis cuti dan isnin aku dah kerja..alamak boringnyeee.....harap esok perjalanan aku sempoi tak ada jem...

Sambung cerita pasal Perancangan Kewangan pula, kali nie aku nak cita pasal

PERANCANGAN INSURANS

perancangan insurans nie juga termasuk dalam perancangan kewangan sebenarnya, kerana dengan insuranlah kita leh selamatkan harta kita termasuk keluarga kita..klu ko nak tanya mana insurans yang baik dan bagus korang pilihlah sendiri mengikut selera korang...
apa yang patut korang insurankan???
ko kenalah ada antaranya insuran hayat (kematian), kemalangan, rawatan penyakit kritikal, hilang upaya kekal, hartanah & lain-lain.


yang lain pula adalah
amiklah insuran berbentuk perlindungan ke atas sesuatu risiko yang mungkin berlaku atau tidak. Risiko ini seperti kebakaran, banjir, malapetaka, kerugian, kecurian dan lain-lain.

kenapa ianya termasuk dalam perancangan kewangan...kerana dengan adanya pelindungan insuran ini kita akan dapat selamatkan harta, masa depan kita dan hartanah kita...mungkin ko pernah dengar bila kita meninggal dunia ,rumah yang kita  beli terus akan dapat dimiliki oleh waris kita tanpa bayar baki...tp syaratkan ko belilah insurans dia...

apa pun silalah google untuk dapatkan penjelasan lebih pasal insuran ini..aku bukan ajen insuran so aku taknak rekmen mana2 insuran pada korang...