Wednesday, January 19, 2011

BILAKAH MASA SESUAI NAK JUAL EMAS BALIK

Salam kengkawan

ramai hantar email dan ramai jugaklah yang msg di FB aku..
pertanyaan yang sangat simple..

1)bila masa baik untuk kita membeli emas??
2)Bila beli Emas bilakah masa nak jual balik??

jawapannya: Beli time murah dan jual time mahal..

ada lagi orang tanya...

3)camner nak tahu bila masa emas nie jatuh murah dan camner nak tahu bila ianya jadi mahal??

hehe.mcm2 hal orang tanya...klu TT senang jer aku nak jawab, tp aku tak boleh nak salahkan diorg nie coz bertanya..mcm aku jugalah masa first timer nak jadi pelabur Emas nie...nielah soalan2 asas aku tanya pada tokey2 emas..

jawapannya: camner nak tahu bila ia murah adalah bila emas lebih murah dari harga bulan lepas, dan bila emas lebih murah dari harga minggu lepas..tu jer aku boleh jawab coz harga emas nie di dagangkan..harga berubah-ubah...
sila lihat Graf turun naik emas di sini

jawapannya: camner nak tahu bila harga emas mahal adalah bila ianya lebih murah dari harga bulan lepas..

hahah ayat yang sama...so kengkawan aku mmg tak ada jawapan yang tepat bila ianya murah dan bila ianay mahal..
pada pandangan akulah kita beli emas nie bila ada duit..jgn pikir sgt pasal harga turun naik..pastu simpan dalam masa 1 tahun(min) lepas tu time amik untung kita jual semuanya...repeat semula cara nie...
memang makan masa tetapi pada aku inya tiada jalan short cut untung jadi kaya...

camner pulak pandangan kengkawan...