Monday, December 20, 2010

6.BERAPAKAH HARGA SURAT PAJAK EMAS

Salam kengkawan

pagi2 nie aku rasa nak bukak post pasal EMAS plak..lagi2 aku baru dgr yang US akan cetak lagi wang sejumlah 600 Billion..apakah kesannya..ada orang kata ekonomi dunia akan merasa kesannya..harga2 komuniti akan naik sejajar dengan kejatuhan ekonomi amerika..

berbeza dengan....

siapa ada kebun getah pun boleh senyum coz dalam minggu depan harga getah akan melonjak ke pada 9.++ sekilogram...wah!!!!! aku ingat klu ada 10 ekar tanah kebun getah..sebulan ko boleh dapat 15k-20k sebulan...apa lagi kengkawan..kita kena cergas beli tanah n tanam getah atau sawit..mmg untung jadi petani moden sekarang nie....

hahah lari tajuk plak aku pagi2 nie...

back 2 topic

aku tahu dalam team OD nie ada ramai tokey2 emas..tp arinie aku tak nak cita pasal EMAS tapi surat pajak EMAS...

adakah ko pernah BELI surat pajak dan bagaimana ko buat profit lalui pembelian surat pajak????

kat cni aku nak cita pasal harga kedai emas klu beli surat pajak..contoh
Harga terkini RM 147 gram

kedai emas akan beli surat pajak dengan harga RM 103 sahaja...so kedai emas dah untung RM 44 segram

50g x 147 = 7,350
bayangkan 44 x 50 g = 2,200
7,350 x 30% = 2,205

kedai emas mmg buat profit gila2 dengan beli surat pajak bawah 30%..mmg kedai emas layak pakai BMW..

so ko hanya dapat 5,150 belum tolak pinjaman+upah simpan kedai pajak..mybe molehlah ko dapat 1,+++ jer...

persoalannya sekarang berapakah ko amik/beli surat pajak dari orang...adakah sama mcm kedai emas atas just tolak 10% hingga 20% sahaja...

mcm aku aku dah set pada kadar tolak 15% sahaja....



open 2 komen


Link Team OD